Jak poprawić relację z klientem? Mogą w tym pomóc narzędzia do automatyzacji płatności

Budowanie relacji biznesowych jest kluczowe dla Twojej firmy. Poprawa i utrzymanie ich jakości wymaga wysiłku, czasu i uwagi. Szybko jednak dostrzeżesz, że zadbanie o ten aspekt, przynosi wiele korzyści. W tym celu warto wykorzystać nowoczesne narzędzia do automatyzacji. Ich funkcjonalność pomaga klientom zaoszczędzić czas, zapewnia wygodę, umożliwia budowanie spersonalizowanej komunikacji i daje im poczucie bezpieczeństwa. 

Dlaczego warto dbać o relację z klientem?

Klienci doceniają firmy, które o nich dbają. Wg ankiety (AmEx 2011 r.) 70% klientów jest gotowych wydać średnio o 13% więcej na firmy, które ich zdaniem zapewniają doskonałą obsługę. To samo badanie wykazało, że zadowoleni klienci opowiadają o swoich doświadczeniach średnio dziewięciu osobom. A więc nie tylko wrócą po więcej, ale również polecą Twój produkt czy usługę innym. 

Dzięki pozytywnym doświadczeniom z Twoją firmą, klienci są bardziej skłonni zapłacić na czas. To kluczowe dla płynności finansowej Twojego biznesu. Warto wziąć to pod uwagę, jeśli masz problem np. z nieterminowymi płatnościami. Być może Twoi klienci nie są zadowoleni z obsługi, dlatego opłacenie akurat Twojej faktury nie jest dla nich priorytetem.

Automatyzacja może być Twoją tajną bronią

Rozwiązaniem mogą być narzędzia do automatyzacji. Żaden klient nie chce mieć wrażenia, że ​​jest tylko „liczbą”. Korzystanie z automatyzacji powinno być powiązane z zapewnieniem klientowi spersonalizowanego doświadczenia. 

Dobrym przykładem może być automatyzacja procesu płatności. Nie tylko ułatwi życie Tobie, ale będzie udogodnieniem dla Twoich klientów. W jaki sposób?

Oszczędność czasu 

W dzisiejszych czasach każdy ma mnóstwo spraw na głowie. Zdarza się, że na niektóre brakuje czasu albo po prostu się o nich zapomina. Nawet zwyczajne opłacenie faktury może wydawać się skomplikowane i czasochłonne. Pamiętanie o wszystkich zobowiązaniach i terminach płatności również nie jest łatwe.

Nowoczesne narzędzia do automatyzacji ułatwiają klientom dokonywanie płatności za produkt czy usługę. Dzięki nim klienci mogą zapłacić w szybki sposób wybraną metodą płatności i oszczędzić czas. Odpowiednio zaprojektowane informacje i przypomnienia mogą także pomóc w budowaniu relacji, a klienci docenią fakt, że chcesz ułatwić im życie i nie muszą pamiętać o terminie płatności.

Wygoda

Spójrzmy prawdzie w oczy: nikt nie lubi płacić rachunków. Ale niestety: trzeba to robić. Klienci skoro już muszą, wolą płacić tak jak lubią. W wygodny dla nich sposób. Jeśli zaoferujesz im różne opcje płatności, docenią możliwość wyboru. Twoje notowania wzrosną, a terminy oczekiwania na płatność skrócą się.

Dzięki nowoczesnym narzędziom, jak np. aplikacja ułatwiająca klientom dokonywanie płatności, mogą oni z łatwiej płacić i zarządzać płatnościami. W każdej chwili sprawdzą saldo konta czy zapłacą za usługę. 

Autentyczna i spersonalizowana komunikacja 

Kontaktowanie się z klientami za pośrednictwem właściwego kanału, z odpowiednim komunikatem i we właściwym czasie sprawia, że klient czuje się zaopiekowany, i ważny. To zwiększa zaufanie do Twojej firmy. Może to mieć ogromny wpływ na długoterminową relację i utrzymanie klientów.

Automatyzacja obsługi należności pozwala na bardziej zorientowane na klienta podejście do ogólnego pobierania płatności. Daje możliwość wysyłania spersonalizowanych przypomnień w oparciu o konkretne potrzeby każdego klienta. 

Cenne dane dla Twojej firmy 

Aby się rozwijać potrzebujesz wiedzy, również o swoich klientach. Jaką metodą płacą, w jakim czasie, po ilu przypomnieniach? Dzięki danym w czasie rzeczywistym jesteś w stanie lepiej personalizować komunikację, aby zapewnić lepszą obsługę posprzedażową swoim klientom.

Narzędzia do zarządzania płatnościami pozwalają nie tylko na nawiązanie komunikacji z klientami, ale także na analizowanie cennych danych o ich zachowaniach. Wykorzystanie danych w czasie rzeczywistym pozwoli Ci zaoferować jeszcze lepszą obsługę. W rezultacie pozwoli to Twojej firmie stworzyć bazę stałych klientów, którzy płacą na czas.

Podsumowanie

W relacjach biznesowych najlepiej kierować się rozumem, ale umówmy się: nie da się wyłączyć uczuć nawet w tej kwestii. W życiu i biznesie, jeśli kogoś lubisz i cenisz, traktujesz go priorytetowo. Dlatego warto dbać o relację z klientem oraz jego zadowolenie, ponieważ dzięki temu sprawiasz, że bardziej Cię lubi. Z tego powodu trudniej mu nie zapłacić akurat Tobie lub zrezygnować z Twoich usług. Wzmocnienie relacji z klientami zwiększa także prawdopodobieństwo, że znowu do Ciebie wrócą, a może nawet polecą Twoje usługi innym. 

Narzędzia do automatyzacji pomagają w tym wszystkim i pozwalają na bardziej interaktywną komunikację, oszczędność czasu oraz gwarantują wygodę dla obu stron. Ułatwiają także kontrolę nad danymi i procesami, aby jeszcze skuteczniej zwiększać zadowolenie klientów.

W Instapay szczególną wagę przykładamy do relacji z klientami. Dlatego nasze rozwiązanie zaprojektowaliśmy także z myślą o tym aspekcie.

Co zyskasz z Instapay?

  • Oszczędzisz czas sobie i swoim klientom, dzięki automatycznym powiadomieniom i szybkim płatnościom.

  • Zapewniasz wygodę, dzięki różnym metodom płatności i aplikacji dla klienta umożliwiającej szybki dostęp do historii płatności, bez instalacji!

  • Otrzymasz dostęp do danych w czasie rzeczywistym, dzięki czemu zaplanujesz skuteczne działania dla rozwoju Twojej firmy.

Zarejestruj się lub umów się na bezpłatną konsultację z naszym ekspertem i przetestuj Instapay przez 14 dni zupełnie za darmo!

Daria Lichańska
12 września, 2022
Spodobał Ci się ten artykuł?
Chcesz dowiedzieć się więcej?
NAPISZ DO NAS!

Chcesz założyć konto?

Chcesz założyć konto lub masz dodatkowe pytania? Zostaw dane kontaktowe, a my skontaktujemy się z Tobą!

  • Chcę założyć konto dla firmy
  • Chcę założyć konto dla płatnika
  • Mam pytanie dot. współpracy biznesowej
  • Mam pytanie dot. mojej płatności dla usługodawcy
  • Reklamacja i zwroty
  • Inne
Instapay Logo Icon

Nie lubisz podawać danych w formularzach?

Nie ma problemu! Skontaktuj się z nami bezpośrednio.

Napisz wiadomość na adres:

kontakt@instapay.pl
Instapay Logo

© 2022 Cashless Solutions sp. z o.o, ul. Ignacego Mościckiego 1, 24-100 Puławy,

KRS:0000792621; NIP: 7162826863

Facebook iconlinkedin icon

© 2022 Cashless Solutions sp. z o.o, ul. Ignacego Mościckiego 1, 24-100 Puławy,

KRS:0000792621; NIP: 7162826863

icon

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Inteligentny Rozwój. Projekt realizowany w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: Działanie 1.3: Prace B+R finansowane z udziałem funduszy kapitałowych Poddziałanie 1.3.1: Wsparcie Projektów badawczo-rozwojowych w fazie preseed przez fundusze typu proof of concept – BRIdge Alfa.

Wartość projektu: 1 125 000 zł

Dofinansowanie: 905 000 zł

Cel Projektu: Stworzenie systemu automatyzującego prace administracyjne związanych z rozliczaniem płatności.

Okres realizacji: 2021 r. - 2023 r.

Efektem realizacji projektu jest platforma do zarządzania i automatyzacji należności oraz płatności.