Jak rozpoznać i ustrzec się przed nieuczciwym kontrahentem?
icon

Dla wielu firm nowy klient oznacza nowe możliwości. Zdarza się jednak, że niezweryfikowany kontrahent to źródło kłopotów i zatorów płatniczych. Trafiłeś kiedyś na nieuczciwego klienta, a jego niewypłacalność przysporzyła Twojej firmie problemów z płynnością finansową? Możesz się przed tym ustrzec, jeśli zwrócisz uwagę na pewne zachowania, zanim przystąpisz z nim do współpracy. Warto również sprawdzić potencjalnego kontrahenta w rejestrach, dzięki czemu oszczędzisz sobie przyszłych problemów.

Czytaj więcej
Kryzys gospodarczy - jak zabezpieczyć swoją firmę?
icon

Ostatnie lata to dla przedsiębiorców kolejne wyzwania związane najpierw z kryzysem zdrowotnym i ekonomicznym, a obecnie również z kryzysem wojennym. Dla firm to przede wszystkim przerwany łańcuch dostaw, problem z odpływem pracowników, utrata rynków zbytu, inflacja i rosnące koszty. Co zrobić kiedy klienci przestają kupować lub płacić na czas, a obroty spadają? Jak zabezpieczyć swoją firmę przed skutkami kryzysu gospodarczego?

Czytaj więcej
Krajowy System e-Faktur - co to jest i jak działa? Czy Twoja firma jest gotowa na KSeF?
icon

Od 1 stycznia 2022 r. przedsiębiorcy mają możliwość korzystania z systemu do faktur KSeF. Jak na razie wystawianie faktur ustrukturyzowanych jest dobrowolne. Warto jednak już teraz wiedzieć, jak działa Krajowy System e-Faktur i czy Twoja firma jest na niego gotowa, ponieważ wkrótce korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe.

Czytaj więcej
Faktura pro forma a faktura VAT - czym się różnią?
icon

Faktura pro forma jest dokumentem często spotykanym w obrocie gospodarczym. Mimo że łudząco przypomina fakturę VAT, nie jest dokumentem księgowym. Ma wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowi podstawy opodatkowania. Warto jednak znać podstawy i to, kiedy wykorzystywać fakturę pro forma. Czym jest faktura pro forma i czym różni się od faktury VAT?

Czytaj więcej
Jak powinna wyglądać skuteczna strategia windykacji należności w Twojej firmie?
icon

Otrzymywanie zapłaty na czas ma ogromne znaczenie dla utrzymania płynności finansowej firmy. Gdy faktura jest przeterminowana z każdym dniem rośnie prawdopodobieństwo, że nigdy nie otrzymasz za nią zapłaty. By do tego nie dopuścić, zadbaj o finanse dzięki odpowiedniej strategii pobierania należności od klientów. Czytaj dalej, jeśli chcesz dowiedzieć się jak zbudować skuteczną strategię pobierania należności, uniknąć niezapłaconych faktur i usprawnić swój proces windykacji.

Czytaj więcej
Śledzenie przeterminowanych faktur - nadal korzystasz z arkuszy Excela?
icon

Firmy często wystawiają dziesiątki, setki, a nawet tysiące faktur miesięcznie. Przy takiej ilości łatwo o opóźnione płatności. Nadążanie za nieterminowymi klientami stanowi wyzwanie. Utrudnieniem mogą być narzędzia, które nie nadają się do skutecznego monitorowania płatności. Zwykłe oprogramowanie do fakturowania i inne programy księgowe często nie umożliwiają przedsiębiorcom automatycznego zarządzania finansami. Dlaczego?

Czytaj więcej
Automatyzacja procesu płatności, która pomoże przestać Ci marnować czas. Poznaj ją.
icon

Automatyzacja to jeden z najprostszych sposobów na usprawnienie procesu odzyskiwania należności. To przede wszystkim oszczędność czasu dla Ciebie i Twoich pracowników. Twój zespół nie musi się już martwić powtarzalnymi zadaniami i gromadzeniem danych. Dowiedz się więcej o korzyściach płynących z automatyzacji i jak szybko wdrożyć je w Twojej firmie.

Czytaj więcej
4 najczęstsze wymówki klientów, które usłyszysz w odpowiedzi na powiadomienia o płatności i jak sobie z nimi radzić?
icon

Nieterminowe płatności od klientów to problem aż 80% polskich firm. Jednym z najprostszych sposobów na przeciwdziałanie spóźnialskim klientom, jest wysyłanie powiadomień e-mail. Często klienci starają się znaleźć wymówkę, aby uniknąć lub przeciągnąć termin płatności. Zazwyczaj próbują wymigać się na jeden z czterech sposobów. Jak reagować na takie wiadomości, zachowując przy tym dbałość o relacje?

Czytaj więcej
5 błędów w windykacji należności, których powinieneś unikać
icon

Bez specjalistycznej wiedzy proces windykacji w Twojej firmie może być nieefektywny. Wiele firm zmaga się z niedoborem personelu, co w konsekwencji prowadzi do błędów i odkładania zadań na później. Pracownikom brakuje czasu na weryfikację klientów, a firmy często zapominają o odpowiedniej komunikacji. Z naszego doświadczenia wynika, że istnieje 5 typowych błędów, które firmy popełniają w swojej strategii windykacyjnej. Sprawdź czy Tobie też się zdarzają i jak możesz ich uniknąć.

Czytaj więcej
Twój biznes szybko się rozwija? Odkryj 5 korzyści z przejścia na automatyzację
icon

Twoja firma się rozwija? To świetna wiadomość. Dla Twojego biznesu oznacza jednak nowe wyzwania. Rosnąca liczba klientów i faktur może przytłoczyć dział finansowy lub Ciebie (jeśli sam zajmujesz się rozliczeniami). Na szczęście nowi klienci nie muszą prowadzić do przeciążenia pracą w finansach. Dzięki odpowiednim narzędziom, które pomogą Ci na nowym etapie działalności, możesz rozwijać firmę, nie martwiąc się o zarządzanie finansami. Jakie są korzyści z zastosowania automatyzacji dla szybko rozwijającej się firmy? Czytaj, aby się dowiedzieć! 

Czytaj więcej
Jak poprawić relację z klientem? Mogą w tym pomóc narzędzia do automatyzacji płatności
icon

Budowanie relacji biznesowych jest kluczowe dla Twojej firmy. Poprawa i utrzymanie ich jakości wymaga wysiłku, czasu i uwagi. Szybko jednak dostrzeżesz, że zadbanie o ten aspekt, przynosi wiele korzyści. W tym celu warto wykorzystać nowoczesne narzędzia do automatyzacji. Ich funkcjonalność pomaga klientom zaoszczędzić czas, zapewnia wygodę, umożliwia budowanie spersonalizowanej komunikacji i daje im poczucie bezpieczeństwa. 

Czytaj więcej
4 typowe wyzwania dla zespołów finansowych, które pokonasz przy pomocy automatyzacji.
icon

Twój zespół finansowy każdego dnia mierzy się z różnymi wyzwaniami. Ręczne wykonywanie zadań związanych z płatnościami jest czasochłonne i podatne na błędy. Często wiąże się też z niską produktywnością oraz niezadowoleniem pracowników. Zespoły finansowe muszą zmagać się z nieterminowymi klientami, a brak skutecznych narzędzi do windykacji nie ułatwia im zadania. Oto problemy, przed którymi stoi wiele zespołów finansowych oraz powody, dla których automatyzacja może pomóc je rozwiązać.

Czytaj więcej
Co zrobić żeby klient zapłacił na czas? Poznaj 2 skuteczne strategie
icon

Specjaliści ds. finansów i księgowości na różne sposoby próbują przekonać klientów do dokonywania terminowych płatności. Jednym z nich jest oferowanie zniżek za wcześniejszą płatność. Ma to zachęcić klientów do opłacania faktur jeszcze przed terminem. Druga to opracowanie spójnej i regularnej komunikacji o płatnościach, która nakierowana jest na uzyskiwanie zapłaty na czas. Dzięki niej, bez zbędnych kosztów, poprawisz sytuację finansową Twojej firmy. Jak je wdrożyć i czy warto?

Czytaj więcej
Co frustruje pracowników z działu finansów?
icon

Wiele godzin spędzonych na żmudnych i powtarzalnych zadaniach sprawia, że pracownicy działu finansów są zmęczeni i zestresowani. Zamiast pracować produktywnie, często wykonują nieefektywne i niesatysfakcjonujące zadania. A to zła wiadomość dla pracodawcy. Zobacz, co najbardziej frustruje pracowników działu finansów i co możesz zrobić żeby im pomóc.

Czytaj więcej
Jak skuteczniej dbać o płynność finansową firmy? Nowoczesne systemy i automatyzacje mogą Ci pomóc.
icon

Płynność finansowa to jeden z kluczowych wskaźników biznesowych. Niestety, według Business Insider aż 82% firm upada ze względu na problemy z płynnością finansową lub niewłaściwym zarządzaniem finansami. Jakich narzędzi użyć, by ułatwić sobie zarządzanie firmowymi finansami i uniknąć problemów?

Czytaj więcej
3 najczęstsze błędy w powiadamianiu o płatności popełniane przez firmy. Które z nich dotyczą Ciebie?
icon

Są błędy, które mają negatywny wpływ na płynność finansową, powodują frustrację i sprawiają, że firma rozwija się wolniej. Na pozór czasem wydają się błahe, przez co są lekceważone, bo przecież: tak jest od dawna i jakoś jest. Niestety, w konkurencyjnych czasach „jakoś”, a nie „jakość” może nie wystarczyć.

Czytaj więcej
Czy w małych i średnich firmach opłaca się automatyzacja pracy?
icon

Zastanawiasz się, czy Twoja firma w ogóle potrzebuje cokolwiek automatyzować i czy to się opłaca? Jakie są korzyści z automatyzacji i czy w ogóle dla Twojej firmy jakieś są? Samo to, że o tym myślisz znaczy, że jest coś na rzeczy. Przeczytaj dalszą część artykuły i sprawdź, czy automatyzacja jest dla Ciebie.

Czytaj więcej
Czym jest oprogramowanie CRM i czy faktycznie opłaca się Twojej firmie?
icon

CRM (customer relationship management) to oprogramowanie, które pomaga zarządzać kontaktami i zależnościami oraz płatnościami z klientami. Jest wiele rodzajów CRM-ów, wyspecjalizowanych w różnych obszarach. Ich wspólnym mianownikiem jest natomiast to, że mają pomóc usprawniać procesy w firmach.

Czytaj więcej
Dlaczego Twoi klienci nie chcą Ci płacić?
icon

Zastanawiasz się, dlaczego czasem Twoi klienci nie regulują płatności w terminie, pomimo tego, że wykonujesz swoją pracę najlepiej, jak to możliwe i dostarczasz im usługi wysokiej jakości? Przyczyną nie zawsze jest brak środków na koncie. Czasem dzieję się tak po prostu dlatego, że im na to pozwalasz. Innym razem powody są zupełnie inne, czasem bardziej złożone. Jakie są najczęstsze powody spóźniania się z płatnościami?

Czytaj więcej
Zatory płatnicze - problem 9 na 10 polskich przedsiębiorców. Jak sobie z nimi radzić?
icon

Praktycznie każdy przedsiębiorca zetknął się z opóźnieniami w płatnościach. Bez względu na to, czy świadczy usługi konsumentom indywidualnym czy współpracuje z firmami na zasadzie B2B - zawsze zdarzają się klienci, którzy nie płacą w terminie. Jak zatory płatnicze wpływają na prowadzenie biznesu? 

Czytaj więcej
Płynność finansowa w MŚP - jak o nią zadbać i dlaczego jest ważna?
icon

Płynność finansowa - teoretycznie każdy przedsiębiorca wie, czym jest - jednak cały czas niewielu umie o nią zadbać. Jeśli Twoja firma nie ma z nią problemów, nawet sporadycznych, zaliczasz się do grona biznesowych szczęściarzy. Płynność to jeden z kluczowych aspektów, na który przedsiębiorcy powinni zwracać uwagę.

Czytaj więcej
Czym są płatności cykliczne i czy sprawdzą się w Twojej firmie? 
icon

Wiele firm nawet nie zdaje sobie sprawy, że posiada w swojej ofercie usługi cykliczne (lub tak ich nie nazywa), bądź takie, które mogą być realizowane w modelu abonamentowym z cyklicznymi opłatami. Czym są takie płatności i czy możesz je wdrożyć także w swojej firmie oraz jakie niesie to ze sobą korzyści?

Czytaj więcej

Chcesz założyć konto?

Chcesz założyć konto lub masz dodatkowe pytania? Zostaw dane kontaktowe, a my skontaktujemy się z Tobą!

  • Chcę założyć konto dla firmy
  • Chcę założyć konto dla płatnika
  • Mam pytanie dot. współpracy biznesowej
  • Mam pytanie dot. mojej płatności dla usługodawcy
  • Reklamacja i zwroty
  • Inne
Instapay Logo Icon

Nie lubisz podawać danych w formularzach?

Nie ma problemu! Skontaktuj się z nami bezpośrednio.

Napisz wiadomość na adres:

kontakt@instapay.pl
Instapay Logo

© 2022 Cashless Solutions sp. z o.o, ul. Ignacego Mościckiego 1, 24-100 Puławy,

KRS:0000792621; NIP: 7162826863

Facebook iconlinkedin icon

© 2022 Cashless Solutions sp. z o.o, ul. Ignacego Mościckiego 1, 24-100 Puławy,

KRS:0000792621; NIP: 7162826863

icon

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Inteligentny Rozwój. Projekt realizowany w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: Działanie 1.3: Prace B+R finansowane z udziałem funduszy kapitałowych Poddziałanie 1.3.1: Wsparcie Projektów badawczo-rozwojowych w fazie preseed przez fundusze typu proof of concept – BRIdge Alfa.

Wartość projektu: 1 125 000 zł

Dofinansowanie: 905 000 zł

Cel Projektu: Stworzenie systemu automatyzującego prace administracyjne związanych z rozliczaniem płatności.

Okres realizacji: 2021 r. - 2023 r.

Efektem realizacji projektu jest platforma do zarządzania i automatyzacji należności oraz płatności.