Automatyzacja procesu płatności, która pomoże przestać Ci marnować czas. Poznaj ją.

Automatyzacja to jeden z najprostszych sposobów na usprawnienie procesu odzyskiwania należności. To przede wszystkim oszczędność czasu dla Ciebie i Twoich pracowników. Twój zespół nie musi się już martwić powtarzalnymi zadaniami i gromadzeniem danych. Zyska za to: 

  • czas na efektywniejszą obsługę klienta, 

  • analizę danych i inne ważne procesy, 

  • planowanie strategiczne, które wpływa na rozwój firmy.

Narzędzia do automatyzacji to również lepsza wewnętrzna współpraca między pracownikami i przejrzystość procesu monitorowania płatności.

Dowiedz się więcej o korzyściach płynących z automatyzacji i jak szybko wdrożyć je w Twojej firmie. 

Uwolnij pracowników od ręcznych zadań

Nic nie trwa tak długo, jak ręczne przetwarzanie całego procesu od wystawienia faktury do odebrania należności. W dzisiejszych czasach jest to koszt, na który wiele firm nie może sobie pozwolić. 

Oto ręczne procesy, które mogą spowalniać rozwój Twojej firmy:

  • Godziny spędzone na raportach w formie papierowej,

  • Przechwytywanie błędów w danych, 

  • Ręczne uzupełnianie tabelek.

Dzięki oprogramowaniu do automatycznego zarządzania płatnościami firmy mogą wyeliminować te problemy i skrócić czas marnowany na żmudne, manualne zadania.

Zapomnij o zarządzaniu fakturami za pomocą arkuszy kalkulacyjnych i ręcznym sprawdzaniu czy klient już zapłacił. Dzięki Instapay - aplikacji do monitorowania płatności, masz wszystko dostępne w jednym, wygodnym interfejsie. A Twoi pracownicy wreszcie mogą wykorzystać swoje kompetencje i umiejętności na czynności, które wymagają kreatywnego myślenia.

Usprawnij proces przypominania o płatnościach

Chcesz zadbać o płynność finansową? Musisz ograniczyć opóźnienia w płatnościach swoich klientów. I tutaj automatyzacja może okazać się strzałem w dziesiątkę. Pozwala zmniejszyć czas potrzebny na monitorowanie faktur i zwiększyć efektywność windykacji.

Często wystarczy jedna wiadomość, żeby skłonić klienta do zapłaty. Wiele firm nie zdaje sobie jednak sprawy ze skuteczności takiego rozwiązania. Wg badań (myob.com) 64% faktur jest opłacanych po max. 3 przypomnieniach, dlatego warto zadbać o takie rozwiązanie w swojej firmie. Niestety, trzykrotne sprawdzanie statusu płatności i przypominanie to wielokrotna strata czasu na jednej czynności.

Dodatkowo, wiadomość napisana przez pracownika, gdy płatność jest już przeterminowana, może być niewystarczająca. Wysyłanie powiadomień ręcznie, to także duże ryzyko błędu. Twój pracownik może mieć akurat zły dzień czy ulec emocjom, a to może być dla Ciebie bardzo kosztowne. Wykorzystaj narzędzia, które automatyzują proces powiadamiania i windykacji, by zyskać pewność, że przypomnienie jest napisane rzetelnie i trafiło do odpowiedniego adresata.

Aplikacje, takie jak Instapay, zawierają zautomatyzowane funkcje ułatwiające wysyłanie przypomnień do klientów i pracę zespołu windykacyjno-finansowego. Wystarczy klika kliknięć, aby wysłać powiadomienia do wielu osób jednocześnie. Ponadto, dzięki gotowym sekwencjom i szablonom przygotowanym przez naszych ekspertów, skutecznie nakłonisz klientów do zapłaty.

Zwiększ dokładność danych i obniż koszty

Niestety, nawet najlepiej wyszkolony zespół może popełnić błąd. A każda z takich pomyłek to rozbieżności w danych, które ktoś musi skorygować i tracić na to cenny czas.

Mając w swoich rękach nowoczesne narzędzie do zarządzania płatnościami, łatwo zredukujesz liczbę błędów. Z Instapay ograniczysz liczbę zadań wykonywanych ręcznie przez Twój zespół finansowy i oszczędzisz czas oraz pieniądze.

Zautomatyzuj gromadzenie danych, raportowanie, przetwarzanie i wszystkie inne czynności związane z płatnościami. A zaoszczędzony czas wykorzystaj na planowanie długoterminowej strategii rozwoju swojej firmy.

Oszczędność czasu również dla Twoich klientów

Jeśli chcesz, żeby Twoi klienci płacili szybciej, musisz sprawić, żeby płatność dla Ciebie była dla nich priorytetem. Pokaż, że dbasz również o ich czas i zbuduj relację opartą na wzajemnym zaufaniu. 

Za pomocą zautomatyzowanego oprogramowania do zarządzania finansami, ułatwisz klientom dokonywanie zapłaty. Jeśli masz powtarzalne płatności o stałej wysokości, w Instapay stworzysz dla nich subskrypcje, dzięki czemu należności będą pobierane automatycznie. Klient akceptuje zaproponowany plan płatności, podpina kartę płatniczą, a Ty maksymalnie oszczędzasz czas.

Znajdź odpowiednie narzędzia do automatyzacji dla swojej firmy

Każda firma chce zaoszczędzić czas i zwiększyć produktywność. Cele te nie są jednak możliwe bez odpowiednich narzędzi. Aplikacje jak Instapay, wprowadzają nowy poziom wydajności w powtarzalnych procesach i pomagają firmom oszczędzać czas.

Skontaktuj się z konsultantem Instapay, aby dowiedzieć się więcej o korzyściach płynących z automatyzacji procesu płatności lub zarejestruj się i skorzystaj z 14 darmowych dni testowych. Nie czekaj jednak zbyt długo – każda minuta poświęcona na rutynowe czynności może być lepiej wykorzystana gdzie indziej.

Spodobał Ci się ten artykuł?
Chcesz dowiedzieć się więcej?
NAPISZ DO NAS!

Chcesz założyć konto?

Chcesz założyć konto lub masz dodatkowe pytania? Zostaw dane kontaktowe, a my skontaktujemy się z Tobą!

  • Chcę założyć konto dla firmy
  • Chcę założyć konto dla płatnika
  • Mam pytanie dot. współpracy biznesowej
  • Mam pytanie dot. mojej płatności dla usługodawcy
  • Reklamacja i zwroty
  • Inne
Instapay Logo Icon

Nie lubisz podawać danych w formularzach?

Nie ma problemu! Skontaktuj się z nami bezpośrednio.

Napisz wiadomość na adres:

kontakt@instapay.pl
Instapay Logo

© 2022 Cashless Solutions sp. z o.o, ul. Ignacego Mościckiego 1, 24-100 Puławy,

KRS:0000792621; NIP: 7162826863

Facebook iconlinkedin icon

© 2022 Cashless Solutions sp. z o.o, ul. Ignacego Mościckiego 1, 24-100 Puławy,

KRS:0000792621; NIP: 7162826863

icon

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Inteligentny Rozwój. Projekt realizowany w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: Działanie 1.3: Prace B+R finansowane z udziałem funduszy kapitałowych Poddziałanie 1.3.1: Wsparcie Projektów badawczo-rozwojowych w fazie preseed przez fundusze typu proof of concept – BRIdge Alfa.

Wartość projektu: 1 125 000 zł

Dofinansowanie: 905 000 zł

Cel Projektu: Stworzenie systemu automatyzującego prace administracyjne związanych z rozliczaniem płatności.

Okres realizacji: 2021 r. - 2023 r.

Efektem realizacji projektu jest platforma do zarządzania i automatyzacji należności oraz płatności.